Campionat del Món 2007

El gran mestre hindú Viswanathan Anand es va coronar campió mundial d'escacs 2007, al fer taules amb el gran mestre hongarès Peter Leko, en la dècima quarta partida i última partida disputada en el Centre Històric de Ciutat de Mèxic. En una conferència de mitjans de comunicació, el nou monarca mundial va dir: "Poden imaginar-se com em sento. L'any passat vaig guanyar un torneig important i això és una mica especial per a mi. Voldria agrair als meus amics que m'han ajudat molt. Agraeixo a la meva esposa Aruna que ha fet tot el necessari per a que jo pugui competir en les millors condicions. També agraeixo al meu entrenador. I sobre tot agraeixo a Mèxic per la seva gran hospitalitat. En pocs llocs he vist tanta afició com aquí. Sempre em sento molt a gust a Mèxic. En aquest instant recordo que Jorge Saggiante (president del comitè organitzador del Campionat Mundial 2007) em va dir que aquest seria un campionat inoblidable."

Per la seva part, el Gran Mestre hongarès Peter Leko va felicitar al nou campió pel seu triomf: "El felicito perquè s'ho mereix. L'organització ha sigut de primer nivell. Per la meva part, seguiré lluitant per assolir el títol."

Segons el contracte firmat amb la FIDE (Fédération Internationale des Éches) a finals del pròxim any haurà de ratificar el seu títol davant el campió ixent, el rus Vladimir Kramnik.
Els altres resultats de la dècima quarta i última ronda van ser: Peter Svidler 1 - Alexander Grischuk 0, Alexander Morozevich 0,5 - Boris Gelfand 0,5, Vladimir Kramnik 1 - Levon Aronian 0.

La taula final de posicions va quedar conformada de la següent manera:

Entorn del nou monarca dels escacs, l'ex campiona mundial, Sussan Polgar, va declarar: "Vishy és un gran amic meu des de fa molts anys. Ell té una imatge molt agradable per als escacs. Mereix ser campió perquè va fer un torneig molt bo, va ser el millor de tots i va merèixer guanyar."

Per la seva part, el gran mestre Miguel Illescas, ex campió del seu país, va comentar: "Anand ha sigut líder d'aquest campionat des del principi fins a la fi. El seu joc ha sigut el més dinàmic i el més agressiu. Ha donat el millor de sí mateix. És un digne campió mundial."

Enhorabona Sr. Anand!

Enllaç: Partida Anand - Morozevich.
Powered By Blogger